torsdag 9 juli 2009

Bakelse

På p3 fanns det ett inslag ett tag som hette "fått nåt i nåt"-ombudsmannen. Man kunnde höra av sig dit och berätta om man hade fått nåt i nåt, som tex en råtta i en pizza. Om det inslaget hade funnits kvar så hade jag författat följande rader dit idag:

"Jag fikade med en vän idag och slog till på en budapest-bakelse. När jag hade mumsat i mig nästan hela kände jag något hårt mellan tänderna. Jag spottade ut det och såg att det var en bult. Ja, en skruv som man sätter en mutter i änden av. Den var ca 1,5 cm lång och om man skulle använda en skiftnyckel för att skruva på den så skulle den nog ha varit inställd på 8 mm. Servitörens kommentar var: skojar du eller?"

2 kommentarer:

Buhalla sa...

Ja, nog skojar du... för det är väl inte en skruv som är lös ??

Helena T sa...

Skruven är lös! Dra åt den om du kan! Skruven är lös, på dej å dej å dej å haaaan!